Μια καμπάνια της Adidas λογοκρίθηκε στην Αγγλία. Έδειχνε γυναικεία γυμνά στήθη. Και ήταν τόσο ενδυναμωτική που ενόχλησε. Η Advertising Standards Authority που αποφασίζει αν
μια διαφήμιση συμμορφώνεται με τους κώδικες προτύπων διαφήμισης τη θεώρησε προσβλητική και επιβλαβή. Ζούμε σε μια εποχή που καθημερινά οι διαφημίσεις και οι διευθύντριες των γυναικείων περιοδικών μας λένε ότι όλα τα σώματα είναι όμορφα, αλλά πόσο αυτό αντικατοπτρίζεται στις εικόνες που βλέπουμε στις σελίδες τους και στα διαφημιστικά τους στην τηλεόραση; Δεν χρειάζεται να εξηγήσουμε τα αυτονόητα, το πόσο σημαντικό είναι η εκπροσώπηση όλων των σωμάτων (από το xs μέχρι το 3xl) και όλων των φυλετικών και εθνοτικών καταγωγών ώστε να αντιπροσωπεύεται η συμπερίληψη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης , σε ταινίες και σε οτιδήποτε διαβάζουμε. Αυτό βέβαια δεν συμβαίνει με τη συχνότητα που θα έπρεπε.As a breast doctor, I think the world needs to know what normal breasts look like. This ad should be celebrated and not banned. It is in no way sexualising or objectifying women @adidas https://t.co/HdY0buj2zL
— Stephanie Rutherford (@poynt_taken) May 11, 2022
Πώς μπορούμε, το 2022, να αποκαλούμε το στήθος «προσβλητικό»; Οι γυναίκες μεγαλώνουν με την εργοστασιακή ρύθμιση να ντρέπονται για το στήθος τους. Εάν έχετε μεγάλο στήθος, σας λένε ότι προκαλείτε τους άντρες. Αν έχεις μικρό μέγεθος στήθους, είναι κρίμα, γιατί στους άντρες αρέσουν μόνο τα μεγάλα «βυζιά», σωστά; Πρέπει να είναι τα τέλεια, άψογα «γλυκά» για τους άντρες, αλλά να θυμάστε ότι αν μια καμπάνια τα δείξει χωρίς να τα αντικειμενοποιεί σεξουαλικά είναι σίγουρα προσβλητικά τα στήθη σας.
«Πιστεύουμε ότι τα γυναικεία στήθη σε όλα τα σχήματα και μεγέθη αξίζουν υποστήριξη και άνεση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η νέα σειρά αθλητικών σουτιέν περιέχει 43 στυλ, ώστε όλοι να μπορούν να βρουν την κατάλληλη εφαρμογή για αυτά», ανέφερε ένα tweet από την Adidas σχετικά με τη νέα σειρά, που κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο. Η ASA έλαβε 24 καταγγελίες για άσκοπη χρήση γυμνού και αντικειμενοποίηση του γυμνού. Κάποιοι παραπονέθηκαν ότι η εκστρατεία « σεξουαλοποιούσε » τις γυναίκες και «τις μείωνε σε μέρη του σώματος». Και την απαγόρευσε.
Adidas told @Adweek it “stands proudly” by its Breast Gallery ads following a U.K. ban… thoughts? https://t.co/GVNrDdv130
— Rebecca Stewart (@BereccaStewart) May 11, 2022
«Παρατηρήσαμε ότι το στήθος ήταν το κύριο επίκεντρο στις διαφημίσεις και δόθηκε λιγότερη έμφαση στα ίδια τα σουτιέν , τα οποία αναφέρονταν μόνο στο συνοδευτικό κείμενο. Καθώς οι διαφημίσεις περιείχαν ρητό γυμνό, θεωρήσαμε ότι απαιτούσαν προσεκτική στόχευση για να αποφευχθεί η πρόκληση προσβολής σε όσους τις είδαν».
Αυτά τα στήθη είναι απλώς στήθη, ένα φυσιολογικό μέρος της ανθρώπινης ανατομίας. Οποιεσδήποτε συμπαραδήλωση που τους βάζει ο θεατής είναι μια προβολή από τον θεατή, και πιθανώς κάτι που πρέπει να ξεχωρίσει και να επεξεργαστεί. Αν ένας άντρας επιτρέπεται να δείξει το στήθος του, το ίδιο πρέπει να επιτρέπεται και σε μια γυναίκα. Θα είχε απαγορευτεί αυτή η διαφήμιση αν είχε ανδρικά στήθη; Νομίζω ότι όλοι γνωρίζουμε την απάντηση σε αυτό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου