Σύμφωνα με τον Μπιλ Γκέιτς η κλιματική τεχνολογία, ένας όρος που περιλαμβάνει τα πάντα, από ηλεκτρικά οχήματα μέχρι καινοτομία μπαταριών δεν είναι μόνο το κλειδί για τη διάσωση της Γης και της ανθρωπότητας, αλλά και μια προσοδοφόρα επενδυτική ευκαιρία, η οποία ασφαλώς δεν είναι για όλους.
Οι start ups που θα στρέψουν το βλέμμα τους στο συγκεκριμένο χώρο θα πάρουν ένα μεγάλο ρίσκο. Ένα ρίσκο που στο τέλος της ημέρας όμως μπορεί να τους αποφέρει δισεκατομμύρια: «Θα υπάρξουν οκτώ Teslas, δέκα Teslas… Θα υπάρχουν εταιρείες τύπου Microsoft, Google, Amazon που θα βγουν από αυτόν τον χώρο», τόνισε ο Γκέιτς, σημειώνοντας όμως ότι η Tesla που εκτόξευσε την αξία της κατά 2000% τα πρώτα 16 χρόνια της λειτουργίας της έχανε χρήματα πριν αποφέρει κέρδη.
Η τεχνολογία του κλίματος είναι ένα μακρύ, αλλά και πολύ επικίνδυνο παιχνίδι. Όσοι όμως αντέξουν και φτάσουν ως το τέλος θα δουν κέρδη συγκρίσιμα με τα αντίστοιχα των μεγαλύτερων εταιρειών τεχνολογίας παγκοσμίως.
Το σημερινό στάδιο της τεχνολογίας του κλίματος βρίσκεται σύμφωνα με τον Γκέιτς στο επίπεδο του διαδικτύου στα πρώτα του χρόνια. Τότε που όλοι πίστευαν ότι θα είναι μια φούσκα, η οποία θα σκάει και θα «χτυπήσει» όσους επένδυσαν σε αυτή. Το τι συνέβη στη συνέχεια με το διαδίκτυο είναι γνωστό. Κάτι αντίστοιχο πιστεύει ο Γκέιτς ότι θα συμβεί και με τις start ups που θα επενδύσουν στον τομέα του κλίματος.
Ο ίδιος ο Γκέιτς έχει επενδύσει πολλά σε νεοφυείς επιχειρήσεις σχετικές με το κλίμα. Οι start ups του για τις EV μπαταρίες και την κατασκευή αεροπλάνων υδρογόνου έχουν ήδη αξία πολλών δισεκατομμυρίων. Ειδικά η τελευταία είναι το μεγάλο, προσωπικό του στοίχημα. Οι ρύποι που παράγουν σήμερα τα αεροπλάνα κατά τις καθημερινές τους πτήσεις σε όλο τον κόσμο ισοδυναμούν με το 3% της συνολικής ατμοσφαιρικής ρύπανσης του πλανήτη με διοξείδιο του άνθρακα. Ως εκ τούτου, ο Γκέιτς πιστεύει ότι η αντικατάσταση των συμβατικών καυσίμων με υδρογόνο θα φέρει μια αληθινή επανάσταση στις αεροπορικές μετακινήσεις και μεγάλο κέρδος στους επενδυτές της.
Οι ρύποι που εκλύονται από την καύση του υδρογόνου είναι μηδενικοί, ενώ η απαιτούμενη τεχνολογία για την αντικατάσταση των συμβατικών κινητήρων εσωτερικής καύσης πλέον υπάρχει. Η μετάβαση στη νέα εποχή απαιτεί τεχνικές προσαρμογές στα νέου τύπου αεροσκάφη. Για να επιτευχθεί το ίδιο μέγεθος ενέργειας, απαιτούνται δεξαμενές τετραπλάσιας χωρητικότητας για το υδρογόνο από ό,τι για την κηροζίνη, δηλαδή το σημερινό αεροπορικό καύσιμο.
Καταλήγοντας ο Αμερικανός μεγιστάνας σημείωσε ότι κάποιος που δεν μπορεί να αντέξει οικονομικά ή που περιμένει βραχυπρόθεσμες αποδόσεις, θα πρέπει να στραφεί αλλού. Όποιος όμως έχει την υπομονή και την οικονομική δυνατότητα να στηρίξει μια ιδέα για την τεχνολογία του κλίματος στην πρώτη της φάση, μπορεί να ελπίζει βάσιμα ότι τα κέρδη που θα αποκομίσει στο μέλλον θα είναι τεράστια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου