Μήπως
θα πρέπει να ξαναδούμε το ζήτημα προσανατολισμού και λειτουργίας της
παρεχόμενης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης;
Η φράση, σοκαρισμένη είναι η ελληνική κοινωνία, έχει εξελιχθεί ως η πιο κενή περιεχομένου στη δημόσια σφαίρα, καθώς η κατάχρησή της από τους φωστήρες των ΜΜΕ, στην προσπάθειά τους να περιγράψουν τα γεωμετρικώς αυξανόμενα παθογενή και ποινικά επιλήψιμα φαινόμενα της ελληνικής κοινωνίας, την έχουν καταστήσει και χυδαία. Ετυμολογικά η λέξη χυδαίος
προέρχεται από το ρήμα χέω και το επίρρημα χύδην (πολυπληθώς, σωρηδόν).«Σοκαρισμένοι/ες» λοιπόν πληροφορηθήκαμε πως «μαθητές» Λυκείου της Αττικής, εκτός από τον εκφοβισμό που ασκούσαν σε «συμμαθητή» τους τον βίαζαν κατά εξακολούθηση για πλάκα, σύμφωνα με την αρχική απολογία του ενός αληταρά. Η μέχρι στιγμής εξέλιξη της ανακριτικής διαδικασίας έχει οδηγήσει σε προφυλάκισή τριών «συμμαθητών» και εμπλοκή στην αποτρόπαια υπόθεση και «συμμαθητριών» του θύματος.
Βέβαια και σύμφωνα με τις παρούσες κυρίαρχες τάσεις και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης -γιατί ως παιδεία δεν την προσδιορίζεις- πρωτεύουν οι στοχεύσεις της πολιτικής ορθότητας, η αποκοπή της από την κλασσική παιδεία, το πολυπολιτισμικό αφήγημα ως ιδεολόγημα και αναντίρρητα η δομική αδυναμία -δεν θέλω να πιστεύω στόχευση- του εκπαιδευτικού συστήματος να συγκροτήσει υπεύθυνους πολίτες. Εκτός κι αν το να αποκτούν όλο και περισσότεροι μαθητές ποινικό μητρώο θεωρείται εφόδιο.
Αλήθεια διερωτάται κάποιος, η Υπουργός Παιδείας ή/και η αρμόδια υφυπουργός για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχουν να (μας) πουν κάτι επί του θέματος ή απλώς θα μας στείλουν τις εορταστικές ευχές τους;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου