Μία μέρα μετά τη συνέντευξη Μητσοτάκη που στοχοποίησε τη Ηellenic Train, ο Χ.Σταϊκούρας αποφάσισε την αποζημίωση των Ιταλών για τις... υπηρεσίες τους!
Αδιανόητα… δώρα πολλών εκατομμυρίων γίνονται στη Hellenic Train, την ώρα που η αιματοβαμμένη εταιρεία των Ιταλών έχει μπει στο στόχαστρο της έρευνας για το παράνομο φορτίο που φέρεται να μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία.
Έχουμε να κάνουμε με μια κατάσταση απόλυτης κοροϊδίας. Από τη
μια πλευρά η νέα γραμμή Μητσοτάκη βάζει στο κάδρο των ευθυνών τους Ιταλούς, και παράλληλα από την άλλη συνεχίζει να τους αποζημιώνει με 61 εκατομμύρια ευρώ, όπως ορίζει η σύμβαση ντροπής με το ελληνικό κράτος!Συγκεκριμένα με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, εγκρίθηκε η καταβολή 49.163.272,73 ευρώ + 11.799.185,46 ευρώ ΦΠΑ στη Hellenic Train (!) ως αποζημίωση για το πρώτο και δεύτερο εξάμηνο του 2023 για τις υπηρεσίες που προσέφερε και ειδικότερα:
Αποζημίωση για την εκτέλεση των υπηρεσιών της Σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ» για την ανάθεση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών.
Η αποζημίωση αφορά δηλαδή μια συμβατική υποχρέωση που προβλέπεται στον νόμο 4953/22 (κύρωση της σύμβασης). Η σύμβαση ΥΔΥ που υπεγράφη τον Απρίλιο του 2022, προβλέπει την παροχή 50 εκατ. ευρώ ετησίως για τα επόμενα 10 χρόνια, με αυτόματη προέκταση 5 ετών μετά το τέλος της δεκαετίας. Μια σύμβαση που αποτελεί σκάνδαλο από μόνη της, αφού χρυσοπληρώνουμε ως κράτος την ΤΡΑΙΝΟΣΕ των Ιταλών, για να κρατά τον σιδηρόδρομο σε τέτοια άθλια κατάσταση ως σήμερα.
Αλλά εδώ προκύπτει ένα ακόμα πιο σοβαρό ερώτημα: γιατί δεν έγινε αναστολή της πληρωμής αποζημίωσης, αφού η Hellenic Train ελέγχεται για ευθύνες στο έγκλημα των Τεμπών;
Τι… υπηρεσίες πρόσφερε η εταιρεία το 2023 πέρα από την πιο πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία στην ελληνική ιστορία; Είναι δυνατόν να αποζημιώνεται με 60 εκατομμύρια ενώ η μοναδική «προσφορά» της Hellenic Train ήταν ένα μακελειό με 57 νεκρούς;
Στη Βουλή βλέπουμε να διακόπτεται η χρηματοδότηση κομμάτων με συνοπτικές διαδικασίες ακόμα και για υποψία κατηγορίας. Και στο σιδηρόδρομο δεν μπορεί να σταματήσει η ροή κρατικού χρήματος για τον νούμερο 1 ελεγχόμενο για το έγκλημα στα Τέμπη;
Ζητούν ευθύνες, αλλά δίνουν και αποζημίωση!
Μπορεί όντως το Δημόσιο να συνηθίζει να καθυστερεί τις καταβολές αποζημιώσεων προς κάθε συναλλασσόμενο που ελέγχεται για παρατυπίες στο έργο που έχει αναλάβει, ωστόσο η ημερομηνία έγκρισης της αποζημίωσης, δημιουργεί πολλά ερωτηματικά.
Η απόφαση πάρθηκε στις 30/1/2025, δηλαδή μόλις μια μέρα αφότου βγήκε στον Αντώνη Σρόιτερ ο Μητσοτάκης για να στοχοποιήσει τη Hellenic Train ως πιθανό υπεύθυνο για το παράνομο φορτίο! Τι προηγήθηκε όμως πριν την υπογραφή Σταϊκούρα; Μα φυσικά, το μαζικό συλλαλητήριο σε Ελλάδα και εξωτερικό που προκάλεσε πανικό στο Μαξίμου.
Κόντρα στη λαϊκή οργή, αλλά και αναιρώντας τα λόγια του ίδιου του Μητσοτάκη, η κυβέρνηση δεν αμελεί να εξυπηρετεί τα deals με τους ιδιώτες, ακόμα και αν έχουν τα χέρια τους βαμμένα με αίμα. Με τις εξελίξεις να είναι καταιγιστικές, μένει να δούμε αν όντως υλοποιηθεί η σύμβαση της ντροπής ή αν θα καταγγελθεί.
Πάντως το κερασάκι στην τούρτα της κοροϊδίας το έβαλε ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, δηλώνοντας την ίδια μέρα που ενέκρινε την αποζημίωση, ότι δεν μπορεί να βάλει το χέρι του στην φωτιά ότι δεν γίνεται λαθρεμπόριο καυσίμων με τα τρένα της Hellenic Train! «Εάν αποδειχθούν ευθύνες της, θα πληρώσει ποινικά», είχε προσθέσει!
Αλλά το… δωράκι των 60 εκατομμυρίων, δωράκι! Για μια αμαρτωλή εταιρεία που έπρεπε να είχε κατεβάσει ρολά από την επόμενη της τραγωδίας και να βρίσκεται υπόλογη!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου