Σάββατο 29 Ιουνίου 2024

Μπέπε Σινιόρι: Ο «εκτελεστής» της Serie A που δεν έβαλε γκολ στον Ηρακλή και κατέληξε σε κατ’ οίκον περιορισμό

Μπέπε Σινιόρι: Ο «εκτελεστής» της Serie A που δεν έβαλε γκολ στον Ηρακλή και κατέληξε σε κατ’ οίκον περιορισμό 

Οι δύσκολες στιγμές μέχρι τη δικαίωση του αγαπημένου σκόρερ των οπαδών της Λάτσιο

Ο Μπέπε Σινιόρι υπήρξε ένας από τους καλύτερους σκόρερ της Serie A αλλά αυτό δεν κατάφερε να το δείξει στον Ηρακλή, με τη συνέχεια να είναι ακόμη πιο δύσκολη για τον ίδιο.

Οταν η συζήτηση πάει στη Λάτσιο του Σέρτζιο Κρανιότι, μπορεί ο καθένας να αναφέρει πολλά ονόματα. Τόσα πολλά, ώστε κάποια άλλη να ξεχνιούνται. Και είναι άδικο, γιατί ήταν όλοι παικταράδες. Ηταν όλοι ικανοί να κάνουν τη διαφορά και να τρελάνουν την

Curva Nord. Ενας εξ αυτών, για παράδειγμα, είναι ο Σινιόρι. Ο επιθετικός των 261 γκολ στην καριέρα του, με τα 127 εξ αυτών να είναι με τη φανέλα των Λατσιάλι. Δεν είναι πολλοί αυτοί που έχουν βάλει περισσότερα με τους Ρωμαίους… Και επειδή δεν είναι πολλοί, ο Μπέπε είναι πάντα αγαπητός όσο λίγοι στις τάξεις των οπαδών τους. Και εξαιρετικά συμπαθής σε όλους τους υπόλοιπους, αν εξαιρέσουμε ίσως τους οπαδούς της Ρόμα…

Τόσο συμπαθής, ώστε ο ερχομός του στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2004 για χάρη του Ηρακλή, να είναι μεγάλο γεγονός. Αυτό, άλλωστε, φάνηκε και από την υποδοχή που του επιφυλάχθηκε στο αεροδρόμιο Μακεδονία. Θυμάται κανείς κάτι παρόμοιο για παίκτη του Ηρακλή; Μάλλον όχι και είναι λογικό. Ο Σινιόρι άλλωστε, ασχέτως αν ήταν στα τελευταία του ως ποδοσφαιριστής, ήταν όνομα. Μεγάλο όνομα. Και επειδή ήταν μεγάλο όνομα, μπορεί να μην πρόσφερε αγωνιστικά, το έκανε όμως αλλιώς. Η στατιστική δεν κατέγραψε κανένα του γκολ στο ελληνικό πρωτάθλημα. Εξαιρετικά περίεργο για έναν παίκτη που βγήκε τρεις φορές πρώτος σκόρερ της Serie A. Από την άλλη, όμως, λογικό, αν σκεφτεί κανείς ότι έπαιξε μόλις 5 φορές.

Και μπορεί, όπως προαναφέρθηκε, να μην πρόσφερε αγωνιστικά, πρόσφερε όμως με άλλον τρόπο: Με τις δηλώσεις του όταν έφευγε. Τότε που κατήγγειλε το ότι οι παίκτες είναι απλήρωτοι επί μήνες. Τότε που… φώναξε στην Ιταλία ότι οι Ελληνες ποδοσφαιριστές αδικούνται από τους παράγοντές τους. Από τον τρόπο που τους αντιμετωπίζουν οι ομάδες τους, αφήνοντάς τους απλήρωτους επί μήνες. Μπορεί να μην άρεσαν στους αρμόδιους οι δηλώσεις του, αλλά αυτό ήταν δικό τους πρόβλημα. Οχι δικό του. Τα πραγματικά προβλήματα γι’ αυτόν, άλλωστε, θα έρχονταν κάποια χρόνια αργότερα.

Το στοίχημα και η αποβολή από το ποδόσφαιρο

Το καλοκαίρι του 2011 η Ιταλία καλείται να αντιμετωπίσει ακόμη ένα σκάνδαλο. Ή τουλάχιστον σαν σκάνδαλο το παρουσίασαν οι Αρχές και το δικαστικό σύστημα. Υπενθυμίζουμε, για όποιον το ξέχασε, ότι μέχρι και τότε, στην Ιταλία το πράγμα πήγαινε αλλιώς: Δεν ήσουν αθώος μέχρι να αποδειχθεί το αντίθετο, αλλά ένοχος μέχρι να αποδειχθεί ότι είσαι αθώος. Αν, δηλαδή, ο αθλητικός εισαγγελέας σε κατηγορούσε για κάτι, δεν έπρεπε να αποδείξει ότι το έκανες. Επρεπε να αποδείξεις εσύ ότι δεν το έκανες. Μεσαίωνας…

Τότε, λοιπόν, ξέσπασε ένα σκάνδαλο στοιχηματισμού. Τα ονόματα που ενεπλάκησαν, πολλά. Ενα εξ αυτών, ήταν και του Μπέπε Σινιόρι. Η κατηγορία; Στοιχημάτισε και επηρέασε την εξέλιξη των αγώνων Μόντενα – Σασουόλο και Μόντενα – Σιένα. Δεν ήταν εν ενεργεία ποδοσφαιριστής, αλλά θεωρήθηκε ότι μέσω παικτών που γνώριζε προσωπικά, είχε επηρεάσει τα παιχνίδια στα οποία είχε στοιχηματίσει. Ο ίδιος δήλωσε εξαρχής αθώος αλλά… είπαμε: Θα έπρεπε να το αποδείξει κιόλας αυτό. Πώς; Δεν ήξερε κανείς.

«Εγώ και η οικογένειά μου ταπεινωθήκαμε σε απίστευτο βαθμό, χωρίς να έχω κάνει τίποτα. Ξέρετε τι είναι να σε συλλαμβάνουν και να σε διασύρει ο Τύπος; Ξέρετε τι είναι να μπαίνει η αστυνομία στο σπίτι και να το κάνει άνω-κάτω; Να ψάχνουν όλα τα πράγματα σου; Ακόμη και τα βρακιά σου. Οι κάλτσες σου να μην σου ανήκουν πια… Είναι η στιγμή που μισείς τους αστυνομικούς. Το λέω και δεν ντρέπομαι: Τους έβλεπα και ένιωθα μόνο μίσος, αν και έκαναν απλά τη δουλειά τους, αυτό που τους είχαν διατάξει. Είναι η στιγμή που σκέφτεσαι ότι οι εγκληματίες έχουν δίκιο», είχε πει σε συνέντευξή του.

«Δεν μπορούσαν να με επισκεφθούν τα παιδιά μου, χτυπούσε το κουδούνι και επικρατούσε πανικός»

Στην ίδια συνέντευξη, στην οποία ο Σινιόρι αναφέρθηκε και στο σοκ που είχε πάθει, όταν είχε ακούσει την απόφαση του εισαγγελέα: Κατ’ οίκον περιορισμός. «Οταν είσαι σε κατ’ οίκον περιορισμό δεν μπορείς να δεις κανέναν. Η μητέρα της γυναίκας μου ήθελε να έρθει για να της ανεβάσει την ψυχολογία και δεν μπορούσε. Τα ίδια μου τα παιδιά δεν μπορούσαν να έρθουν για να με δουν. Να κάτσουν λίγο με τον πατέρα τους. Οταν χτυπούσε το κουδούνι η Τίνα έβαζε τα κλάματα, επικρατούσε αμέσως πανικός. Εκανε σαν τρελή: “Σε παρακαλώ Μπέπε, πες μου ότι δεν είναι η αστυνομία. Πες μου ότι δεν ήρθαν να σε συλλάβουν”. Και η αλήθεια είναι ότι φοβόμουν κι εγώ. Δεν είχα κάνει τίποτα αλλά πώς μπορούσα να το αποδείξω; Ετρεμα στη σκέψη ότι αυτός που χτύπησε το κουδούνι ήταν αστυνομικός», ήταν τα λόγια του.

Η απόφαση για κατ’ οίκον περιορισμό, τελικά, θα ακυρωθεί λίγους μήνες μετά. Θα ακολουθήσει, όμως, ένα άλλο χτύπημα: Ισόβιος αποκλεισμός από το ποδόσφαιρο. Ο,τι χειρότερο για έναν πρώην ποδοσφαιριστή που είχε μόλις πάρει το δίπλωμα του προπονητή στη σχολή του Κοβερτσάνο. Ο Σινιότι υποδεικνυόταν από τον Τύπο ως ένας πρώην ποδοσφαιριστής που έστηνε αγώνες και αυτό ήταν χειρότερο και από τη… φυλακή, που λέει ο λόγος. Αν σου βγει το όνομα, στο κάτω-κάτω… Και του Μπέπε του είχε βγει τόσο το όνομα, ώστε να τον παρακολουθούν για χρόνια. «Το έμαθα εκ των υστέρων… Πηγαίναμε οικογενειακώς στην Ελβετία, όπου μένουν επί 30 χρόνια οι γονείς της γυναίκας μου. Και τελικά όσο ήμασταν εκεί με παρακολουθούσαν. Εμένα, την Τίνα, τα παιδιά μου, παρακολουθούσαν ακόμη και τα κινητά. Ημουν ελεύθερος, υποτίθεται, αλλά τελικά ήταν σαν να είμαι φυλακή», έχει διηγηθεί.

Μια κατάσταση, η οποία θα λάβει τέλος το καλοκαίρι του 2021. Δέκα ολόκληρα χρόνια μετά την έναρξη αυτής της ιστορίας, η ιταλική ποδοσφαιρική ομοσπονδία πήρε τη μεγάλη απόφαση: Ο Σινιόρι είναι οριστικά αθώος και μπορεί να επιστρέψει στο ποδόσφαιρο. Δεν ήθελε, όμως, πλέον αυτός… «Δεν είμαι άγιος, έχω κάνει μαλακίες στη ζωή μου, αλλά όχι αυτό για το οποίο κατηγορήθηκα. Παραιτήθηκα του δικαιώματος παραγραφής γιατί ήμουν αθώος και ήθελα να αποδειχθεί. Ηθελα να υπάρξει δικαστική απόφαση για την αθωότητά μου. Δεν είμαι αλαζόνας, είμαι ένας άνθρωπος που του πήραν 10 χρόνια από τη ζωή του. Ενας άνθρωπος που επί 10 χρόνια τον έδειχναν με το δάχτυλο. Τώρα που αθωώθηκα δεν θέλω να επιστρέψω στο ποδόσφαιρο. Θέλω, απλά, να με θεωρούν αθώο και όσοι δεν ήταν οπαδοί μου, όσοι δεν με αγάπησαν ποτέ», ήταν το σχόλιό του…

Διαβάστε στο italians.gr

Πέντε Ιταλοί ποδοσφαιριστές που απέτυχαν στην Ελλάδα

Ιταλικό ποδόσφαιρο: 5 μεταγραφές ελληνικών ομάδων από την Ιταλία που συζητήθηκαν

Ιταλικό ποδόσφαιρο: Οι 10 καλύτεροι επιθετικοί

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου