Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2020

Οι ακριβότερες δημοπρασίες αυτοκινήτων του 2020

 

 

Το 2020 ήταν μια περίεργη χρονιά για όλους, με την πανδημία να αλλάζει δραστικά την καθημερινότητά μας, και να φέρνει μαζί της σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις σε πολλούς κλάδους. Παρά ταπροβλήματα, οι δημοπρασίες πανάκριβων κλασικών αυτοκινήτων και υπεραυτοκινήτων συνέχισαν να πραγματοποιούνται, τηρώντας όλα τα μέτρα προστασίας. Καθώς λοιπόν ετοιμαζόμαστε να αποχαιρετίσουμε το 2020, μαζέψαμε τα 10 ακριβότερα μοντέλα σε δημοπρασίες του οίκου RM Sotheby's.


Όπως θα δείτε, στη λίστα κυριαρχούν τα ιταλικά μοντέλα που καταλαμβάνουν τις 9 από τις 10 θέσεις. Όσον αφορά τις μάρκες, η πιο δημοφιλής ήταν η Ferrari, με 6 από τα 10 ακριβότερα αυτοκίνητα να προέρχονται από το εργοστάσιο του Maranello. 




Όπως θα έχετε καταλάβει από την τιμή των $2 εκατομμυρίων, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν είναι ένα συνηθισμένο FIAT. Με αμάξωμα σχεδιασμένο από τον Giovanni Savonuzzi κατασκευασμένο από τον οίκο Ghia πάνω στο σασί του FIAT 8V, είναι ένα από τα πιο σπάνια και ποθητά μοντέλα της δεκαετίας του '50. Συνολικά, κατασκευάστηκαν μόλις 15 μονάδες του Supersonic, και όσα έχουν διασωθεί βλέπουν την αξία τους να ανεβαίνει. Το συγκεκριμένο παράδειγμα είναι από τα πιο διάσημα και ποθητά καθώς κρύβει πίσω του μια ενδιαφέρουσα ιστορία.
9. Ferrari 288 GTO (1985) - $2.310.000


Η πρώτη κεντρομήχανη ναυαρχίδα της Ferrari, η 288 GTO, είναι ένα από τα μοντέλα που διαχρονικά μαγεύει τους φίλους της αυτοκίνησης με την brutal σχεδίαση, τις επιδόσεις και τον ήχο του κεντρικά τοποθετημένου twin-turbo V8. Συνολικά βγήκαν 272 μονάδες από το εργοστάσιο του Maranello και η συγκεκριμένη έχει τον αριθμό 130. Έχει πλόυσιο εξοπλισμό για το είδος της με air condition και ηλεκτρικά παράθυρα, ενώ πολύ πρόσφατα έκανε το τελευταίο της service με το οδόμετρο να γράφει 23.555 km από τρεις ιδιοκτήτες.
8. Porsche 904 GTS (1964) - €1.917.500


Με αεροδυναμικό αμάξωμα από υαλοβάμβακα σχεδιασμένο από τον Ferdinand Butzi Porsche και αγωνιστικές καταβολές, η κεντρομήχανη 904 GTS Coupe είναι μια από τις πιο ποθητές Porsche του '50. Κατασκευάστηκε σε 108 μονάδες και φορούσε τετρακύλινδρο ή εξακύλινδρο μοτέρ 2,0 λίτρων με την κίνηση να μεταδίδεται στον πίσω άξονα. H 904 GTS αποτελεί εξέλιξη της 718 και είχε πετυχημένη αγωνιστική καριέρα με μεγαλύτερη νίκη αυτή στο Targa Florio του 1964. Κατέκτησε επίσης την πρώτη θέση στην κατηγορία της στους αγώνες Reims 24 Hours, Tour de France, Nürburgring, Monza, Spa, Daytona, Le Mans 24 Hours, Monte Carlo Rally και Alpine Rally.


Το πιο σύγχρονο μοντέλο της λίστας είναι ένα από τα μοναδικά δημιουργήματα του Horacio Pagani. Η ανοιχτή έκδοση του Huayra παρήχθη σε περιορισμένο αριθμό 100 μονάδων (το συγκεκριμένο είναι το 42ο). Βασίζεται σε monocoque σασί από ανθρακονήματα ενισχυμένα με τιτάνιο, και φορά κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα V12 της AMG με απόδοση 764 PS. Το παράδειγμα της δημοπρασίας είναι βαμμένο στην απόχρωση Blue TriColore με εμφανή τα ανθρακονήματα, και έχει ελάχιστα παραπάνω χιλιόμετρα από αυτά με τα οποία βγήκε από το εργοστάσιο.



Το μοναδικό γερμανικό μοντέλο της λίστας αποτελεί το ανοιχτό σπορτσκαρ της BMW από τη δεκαετία του 50, με πανέμορφο αμάξωμα σχεδιασμένο δια χειρός Count Albrecht Goertz. Από τις 252 μονάδες που κατασκευάστηκαν, μόλις 34 έφτασαν στις ΗΠΑ και πολύ λιγότερα παραμένουν σε αυτή την κατάσταση με το εργοστασιακό μοτέρ, εξαιρετικό ιστορικό και πλήρη ανακατασκευή.  Για 28 ολόκληρα χρόνια παρέμεινε στην κατοχή ενός συλλέκτη και σήμερα έχει βρει το νέο του ιδιοκτήτη που πλήρωσε κοντά στα 2 εκατομμύρια ευρώ για να την αποκτήσει.


5. Ferrari Enzo (2003) - $2.640.000


Η ναυαρχίδα της Ferrari από τη δεκαετία του '00 που φέρει το όνομα του "Il Commendatore" έχει αρχίσει να φιγουράρει ανάμεσα στα πιο ποθητά υπεραυτοκίνητα της σύγχρονης εποχής με τιμές που αυξάνονται διαρκώς προσεγγίζοντας και ξεπερνώντας ακόμα και αυτές των La Ferrari. Αυτή η Enzo Ferrari είναι μια από τις 400 που κατασκευάστηκαν στο Maranello, με αριθμό σασί 13303. Από το 2003 μέχρι σήμερα έχει αλλάξει δύο ιδιοκτήτες που την πρόσεχαν σαν κόρη οφθαλμού, κάνοντας όλα τα service στην επίσημη αντιπροσωπεία. Το οδόμετρο γράφει μόλις 2.012 km και ο ατμοσφαιρικός V12 6,0 λίτρων με απόδοση 660 PS και 657 Nm χαίρει άκρας υγείας.
4. Ferrari Enzo (2003) - $2.782.500


Στην τέταρτη θέση έχουμε ακόμα ένα παράδειγμα της Enzo Ferrari που έκλεψε από την προηγούμενη το ρεκόρ της ακριβότερης του είδους της - τουλάχιστον για το 2020. Αυτή έχει αριθμό σασί 132654 και συνδυάζει εξωτερική απόχρωση Rosso Corsa με κόκκινο δέρμα στο εσωτερικό. Το όδόμετρο έχει γράψει 2.736 km μέσα σε 17 χρόνια. Το υπεραυτοκίνητο φορά επίσης νέα εξάτμιση της Tubi Extreme, όμως το εργοστασιακό εξάρτημα περιλαμβάνεται στην τιμή σε περίπτωση που ο νέος ιδιοκτήτης προτιμά 100% γνήσιο ήχο από το Maranello.


Οι σύγχρονες Ferrari έχουν την τιμητική τους στη λίστα με τις ακριβότερες δημοπρασίες όμως δεν θα μπορούσε να λείπει και ένα κλασικό μοντέλο από το Maranello. Αυτή η Ferrari 225 S Berlinetta με αμάξωμα κατασκευασμένο από τον οίκο Vignale ήρθε δεύτερη στην κατηγορία της στον αγώνα Mille Miglia του 1952, δεύτερη γενικής στις 12 Ώρες της Casablanca, τέταρτη γενικής στο Monaco Grand Prix και πρώτη στα Grand Prix d’Orleans, de Bressuire και Les Sables d’Olonne. Είναι το πέμπτο από τα 21 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν και ένα από τα 6 με κλειστό αμάξωμα, ενώ έχει περάσει από τα χέρια γνωστών συλλεκτών. Φορά V12 κινητήρα 2,7 λίτρων με τριπλά καρμπυρατέρ Weber και έχει συντηρηθεί με προσοχή ώστε ο νέος της ιδιοκτήτης να μπορεί συμμετάσχει με αυτήν σε όλες τις εκδηλώσεις κλασικών μοντέλων ανά τον κόσμο.


Στη δεύτερη θέση έχουμε μια αγωνιστική Ferrari που έπιασε το εξωφρενικό ποσό των $4.290.000! Ακόμα πιο περίεργο είναι το γεγονός ότι μιλάμε για σύγχρονο μοντέλο - την Ferrari 550 GT1 Prodrive. Είναι η δεύτερη από τις 12 αγωνιστικές 550 GT1 που εξελίχθηκαν από την Prodrive και το αυτοκίνητο που κέρδισε το πρωτάθλημα 2004 FIA GT Championship με οδηγούς τους Luca Cappellari και Fabrizio Gollin. Έχει επίσης κερδίσει τον αγώνα 2004 Spa 24 Hours με οδηγούς τους Gollin/ Cappellari/ Bryner/ Calderari, ενώ βγήκε δεύτερη στο 2003 FIA GT Champinonship και τρίτη στο 2005 Italian GT Championship. Συνολικά, μέσα σε πέντε χρόνια, η 550 GT1 σημείωσε 50 νίκες σε διεθνή event.

Εκτός από την πλούσια αγωνιστική καριέρα, η συγκεκριμένη Ferrari έχει συλλεκτικό χαρακτήρα καθώς ήταν η τελευταία με V12 που κέρδισε 24ωρο αγώνα αντοχής. Το μοτέρ V12 έχει υπερκυβιστεί στα 6,0 λίτρα και συνεργάζεται με σειριακό κιβώτιο Xtrac 6 σχέσεων. Παράλληλα το αυτοκίνητο έχει ελαφρύηνει κατά 550 kg σε σχέση με την εργοστασιακή 550 Maranello, η ανάρτηση έχει εντελώς διαφορετικό στήσιμο και το αμάξωμα έχει αποκτήσει πλήρες αεροδυναμικό πακέτο δια χειρός του σχεδιαστή Peter Stevens. Σήμερα βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση καθώς έχει υποστεί πλήρη ανακατασκευή, κερδίζοντας το πιστοποιητικό “Veicoli da Competizione” της Ferrari.


Στην κορυφή της λίστας δεν βρίσκεται ένα όχημα, αλλά ένα πακέτο από τρία πρωτοτύπα. Ακόμα όμως και να διαιρέσουμε το εξωφρενικό ποσό των $14.840.000 δια του τρία, μας βγαίνει ένα μέσο όρο $4,95 εκατομμυρίων ανά αυτοκίνητο οπότε δικαιωματικά βρίσκονται σε αυτή τη θέση.

Τα πανέμορφα B.A.T. 5, 7 και 9 του οίκου Bertone, παρουσιάστηκαν στην Έκθεση του Τορίνο το 1953, 1954 και 1955 αντίστοιχα, ως σχεδιαστικές μελέτες για τη βελτίωση της αεροδυναμικής των μοντέλων παραγωγής. Πίσω από το σχεδιασμό τους κρύβεται ο Franco Scaglione (1916-1993) από την Φλορεντία, ο οποίος δημιούργησε τα αεροδυναμικά πτερύγια που έγιναν σήμα κατατεθέν της σειράς. Και τα τρία B.A.T. βασίζονται στα μηχανικά μέρη της Alfa Romeo 1900 και χρησιμοποιούν τετρακύλινδρο κινητήρα 1,9 λίτρων απόδοσης 102 PS. Παρόλα αυτά, μπορούν να πιάσουν τελική ταχύτητα 200 km/h χάρη στον εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας για τα δεδομένα της εποχής, που κυμαινόταν από 0,19 cd έως και 0,23 cd. Δεδομένης της σπανιότητας και της αξίας των πρωτοτύπων, ο νέος ιδιοκτήτης μάλλον θα τα αντιμετωπίσει ως μουσειακά εκθέματα αλλά και ως επένδυση για το μέλλον, καθώς αποτελούν έργα τέχνης σε τέσσερις τροχούς.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου