Οι σύγχρονες μητροπόλεις πλέον τείνουν να θυμίζουν τεράστια κλουβιά από τόνους τσιμέντου που εκτείνονται μέχρι εκεί που μπορεί να φτάσει το βλέμμα μας. Οι συνθήκες πλέον στις μεγαλουπόλεις είναι ασφυκτικές και η κλιματική κρίση μαζί με τη συνεχιζόμενη -παράλογη- εμμονή του ανθρώπου στις προσταγές ενός μοντέλου ανάπτυξης που δεν είναι βιώσιμο, κάνουν τα

πράγματα χειρότερα. Και ήρθαν και τα δυόμιση χρόνια της πανδημίας του κορονοϊού να χτυπήσουν ένα τεράστιο καμπανάκι που λέει «κάντε κάτι άμεσα».

Αυτό το «κάντε κάτι» διάφοροι ειδικοί το μελετούν και μία σύμπραξη αρχιτεκτόνων, πολεοδόμων και άλλων συναφών επιστημόνων κατέληξε στην ιδέα της «πόλης των 15 λεπτών». Μία πόλη δηλαδή που ο πολεοδομικός σχεδιασμός καθιστά δυνατή την εκτέλεση των περισσότερων καθημερινών εργασιών με μια σύντομη βόλτα με τα πόδια ή το ποδήλατο. Εντός τετάρτου δηλαδή.

Στο Παρίσι, μια από τις πρώτες πόλεις που υποστήριξε την ιδέα μιας τέτοιας πόλης, ήταν ήδη αρκετά εύκολο να μετακινηθεί κάποιος χωρίς αυτοκίνητο πριν ακόμη αρχίσει να κάνει αλλαγές ο νυν δήμαρχος. Σε ένα τυπικό αχανές αμερικανικό προάστιο, είναι πιο δύσκολο να μεταμορφώσεις δρόμους σχεδιασμένους για οδήγηση.