Δευτέρα 28 Μαρτίου 2022

Formula 1, GP Σαουδικής Αραβίας: Ο Φερστάπεν άρπαξε την πρώτη θέση από τον Λεκλέρ για την πρώτη νίκη του στη σεζόν

Η Red Bull στο δεύτερο GP της σεζόν για τη Formula 1
© 2022 HASSAN AMMAR / AP IMAGES

Ο Μαξ Φερστάπεν, τρεις γύρους πριν από το φινάλε, κατάφερε να πάρει τη νίκη στον δεύτερο αγώνα της σεζόν στο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας περνώντας μπροστά από τον Λεκλέρ. Το βάθρο έκλεισε ο Σάινθ, ενώ τέταρτος τερμάτισε ο poleman, Σέρτζιο Πέρεζ.

Αγωνία μέχρι την τελευταία στιγμή είχε το δεύτερο φετινό Grand Prix της Formula 1 στη Σαουδική Αραβία, καθώς τρεις γύρους πριν

την καρό σημαία ο Μαξ Φερστάπεν της RBR κατάφερε να περάσει μέσα στην πίστα τον μέχρι τότε πρωτοπόρο Σαρλ Λεκλέρκ της Ferrari και να πάρει τη ρεβάνς για τη νίκη του Μονεγάσκου στην πρεμιέρα του Μπαχρέιν.

Σε έναν αγώνα που όλοι οι πρωτοπόροι έκαναν μόνο ένα πιτ-στοπ, ο κάτοχος της πολο ποζίσιον Σέρχιο Πέρεζ ήταν εξαιρετικά άτυχος καθώς έκανε το πιτ-στοπ ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν μπει στην πίστα το όχημα ασφαλείας για το ατύχημα που είχε ο Νίκολας Λατίφι της Williams.

Έτσι ο Μεξικάνος τερμάτισε στην 4η θέση, πίσω από τον Κάρλος Σάινθ που δεν κατάφερε ποτέ να διαχειριστεί τα ελαστικά του με τον τρόπου να τον κάνει αναγωνιστικό απέναντι στους Λεκλέρ και Φερστάπεν. "Καλύτερος των υπολοίπων" ήταν ο Τζόρτζ Ράσελ, και πάλι η Mercedes, ενώ ο Λιούς Χάμιλτον εκκινώντας από την 15η θέση κατάφερε απλώς να μπει τη δεκάδα.

Στην κατάταξη του πρωταθλήματος, μετά το δεύτερο αγώνα, ο Λεκλέρ κράτησε την πρώτη θέση, καθώς έχει 44 βαθμούς. Ακολουθεί δεύτερος ο Σάινθ με 25 πόντους, ενώ ο Μαξ Φερστάπεν, δεδομένου ότι εγκατέλειψε στο Μπαχρείν, είναι στην 3η θέση με 25 βαθμούς.

Η κατάταξη του πρωταθλήματος:

Πού κρίθηκε η νίκη

Ο Πέρεζ ήταν επικεφαλής μετά την καθαρή εκκίνηση και μέχρι τον 15ο γύρο, όταν μπήκε για το πιτ-στοπ του. Όμως, δευτερόλεπτα μετά το ατύχημα του Λατίφι θα καλούσε στην πίστα το όχημα ασφαλείας. Οι Λεκλέρ και Φερστάπεν το εκμεταλλεύτηκαν και μπήκαν στα πιτς, με αποτέλεσμα να επιστρέψουν στην πίστα μπροστά από τον Πέρεζ (δεδομένου ότι ο Μεξικανός κινούνταν την ίδια ώρα σε αργό ρυθμό).

Ο Λεκλέρ ήταν επικεφαλής του αγώνα για τους επόμενους 30 γύρους, αλλά στους τελευταίους μια μάχη διαρκείας με τον Μαξ Φερστάπεν βρήκε νικητή τον Ολλανδό. Ο πρωταθλητής τηρούσε στάση αναμονής για την προστασία των ελαστικών, και όταν υπήρξε μια περίοδος εικονικού οχήματος ασφαλείας -για τις εγκαταλείψεις των Ντάνιελ Ρικιάρντο και Φερνάντο Αλόνσο- πλησίασε τον Λεκλέρ.

Στην επανεκκίνηση έκανε την επίθεσή του στον Μονεγάσκο, τρεις γύρους πριν το τέλος. Ο πιλότος της Ferrari εκμεταλλευόμενος τη δύναμη του κινητήρα του στις ευθείες αμύνθηκε επιτυχώς σε πρώτη φάση, καθώς αν και έχασε προσωρινά την πρώτη θέση κατάφερε να την ανακτήσει. Στο 47ο γύρο Μαξ Φερστάπεν πέρασε τον Λεκλέρ στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού, δίχως να αφήσει περιθώρια στον αντίπαλό του. Μάλιστα, ο Ολλανδός συνέχιζε με ταχύτερους γύρους προσπαθώντας να αυξήσει τη διαφορά του.

Η φάση του αγώνα

H εκκίνηση στο Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας ήταν καθαρή. Ο Πέρεζ κράτησε χωρίς πρόβλημα την θέση του, ενώ ο Λεκλέρ δεν μπόρεσε να κάνει κάποια κίνηση. Από την άλλη, ο Φερστάπεν μπόρεσε να περάσει στην 3η θέση προσπερνώντας τον Κάρλος Σάινθ.

Η πρώτη φάση που έκρινε τον αγώνα ήταν ο ατυχής χρονισμός του πιτ-στοπ του Πέρεζ, ο οποίος έκανε τα πάντα τέλεια μέχρι τότε. Όμως, ο Πέρεζ έχασε την πρωτοπορία του αγώνα από μια μπλόφα της Ferrari. H Scuderia έβγαλε τους μηχανικούς στο pitlane υπαινισσόμενη ότι επίκειται pitstop του Λεκλέρ για το undercut, η RBR κάλεσε μέσα τον Πέρεζ, αλλά σύντομα η Ferrari απέσυρε ξανά τους μηχανικούς της, αφήνοντας τον Πέρεζ να κάνει πιτ-στοπ μόνος του.

Μας εξέπληξαν

Σίγουρα ο Πέρεζ, που ήταν κυρίαρχος και στην οδήγηση και στη διαχείριση των ελαστικών με την ατυχία του, σίγουρα η καθαρότητα της μάχης των Φερστάπεν-Λεκλέρ στους τελευταίους 10 γύρους, αλλά και όλη η Red Bull Racing. Όχι μόνο έλυσε κάθε πρόβλημα αξιοπιστίας που είχε στο Μπαχρέιν, αλλά και κατάφερε να καταλάβει και να διαχειριστεί καλύτερα τη μέση και τη σκληρή γόμα που χρησιμοποιήθηκε στους δρόμους της Τζέντα.

Η Ferrari έδειχνε πολύ άνετη στο Μπαχρέιν σε αυτόν τον τομέα, αλλά στη Σαουδική Αραβία έδειξε ότι δεν είναι και τόσο - ειδικά με τα γλιστρήματα του Λεκλέρ στο τέλος. Ο Φερστάπεν, βάσει αυτού, έπαιξε με την RBR σοφά το παιχνίδι της αναμονής απόψε. Ίσως για τη Scuderia να έφταιξαν τα ατυχήματα των Λεκλέρ και Σάινθ πριν το τέλος της δεύτερης περιόδου ελεύθερων δοκιμών, που στέρησαν από τη Ferrari τη δυνατότητα να δοκιμάσει τη με΄ση ή σκληρή γόμα σε προσομοίωση αγώνα.

Με εξέπληξε επίσης η Alpine, που ξαφνικά -ή ίσως μόνο απόψε- έδειξε επικεφαλής της μάχης των ομάδων μέσης δυναμικής, και μάλιστα επεφύλασσε μια πολύ ωραία μάχη μεταξύ των Εστεμπάν Οκόν και Αλόνσο. Η εγκατάλειψη του Ισπανού στο τέλος δεν είναι ανεξήγητη, βάσει της νεότητας του κινητήρα.

Απογοήτευσαν

Οι κινητήρες και η αξιοπιστία. Έχουμε πολύ καιρό να δούμε να εγκαταλείπουν, με απώλειας ισχύος και άλλα μηχανικά προβλήματα, τέσσερα μονοθέσια σε έναν αγώνα. Αυτή τη φορά δεν ήταν της Mercedes η πλειοψηφία των προβλημάτων, καθώς έσπασε ένας κινητήρας από τους τέσσερις του σπορ. Οι Μπότας και Αλόνσο ήταν ψηλά στη δεκάδα όταν αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν, ενώ ο Γιούκι Τσουνόντα δεν εκκίνησε καν και ο Ρικιάρντο έμεινε με τη McLaren στην είσοδο των πιτς.

Μεμονωμένα ίσως μπορεί κανείς να πει ότι απογοήτευσε και ο Κάρλος Σάινθ, καθώς για δεύτερο διαδοχικό αγώνα δεν βρήκε τις ρυθμίσεις και τη διαχείριση των ελαστικών για να κινηθεί στο ρυθμό του Λεκλέρ. Ο Ισπανός, έτσι, κινδυνεύει να χάσει το τρένο του ονείρου του τίτλου πριν καν επιβιβαστεί σε αυτό - και δεν το περίμενε κανείς, μετά την εκπληκτική πρώτη του περσινή σεζόν στη Scuderia.

Τέλος, απογοήτευσε συνολικά αυτό το τριήμερο και ο Λιούις Χάμιλτον, που κατάφερε στο σημερινό αγώνα να κινηθεί πολύ πιο ανταγωνιστικά με τη σκληρή γόμα - και αν δεν ήταν άτυχος με το χρονισμό του εικονικού οχήματος ασφαλείας στο τέλος ίσως θα μπορούσε να είχε ανελιχθεί πάνω από τη 10η θέση.

Τι ακολουθεί

Μετά τους αγώνες σε Μπαχρέιν και Σαουδική Αραβία η Formula 1 ταξιδεύει στην Αυστραλία. Θα είναι ο πρώτος αγώνας στο Albert Park μετά το 2019, όταν και είχε νικήσει ο Βαλτέρι Μπότας με τη Mercedes, τότε.

Το Grand Prix της Αυστραλίας θα πραγματοποιηθεί σε δύο εβδομάδες από τώρα το τριήμερο 8 έως 10 Απριλίου του 2022.

https://www.sport24.gr/auto24/motorsports/formula-1-gp-saoydikis-aravias-o-ferstapen-arpaxe-tin-proti-thesi-apo-ton-lekler-gia-tin-proti-niki-tis-sezon.9575272.html?utm_source=Contra&utm_medium=BestofNetwork_HP&utm_campaign=24MediaWidget&utm_term=Pos3

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου